Saturday, December 6, 2008

Update Terbaru Mengenai Pc Baru !!

Seperti mana yang aku ceritakan sebelum ini,aku dah ada pc baru dirumah.Jenama?Dell..Model?Optiplex 330.Ok,sebelum ni aku ada beritahu spesifikasi pc tu kan?..ok,spesifikasi sebelum ni tak tepat.Lepas aku godek-godek pc tu,ini dia spesifikasi yang setepat-tepatnya :-

Processor:Intel dual core 2.20 Ghz
Memory : 4 GB DDR2 Ram (aku pun macam tak percaya pada mulanya,satu slot pakai papan 2gb)
Graphic :Intel graphic Accelerator G31 dengan 382 mb
Sound :SoundMax HD(High Definition)
Hardisk :160 gb SATA2(slot sata3 disediakan)
Drive :Standard DVD-ROM
Slot :1 Pci Express dan 2 slot Pci biasa
Monitor :19 dell widescreen
Os :buat masa ni pakai windows xp,tetapi cd windows xp dan vista disertakan sekali(original tau.)

Lepas aku tengok spesifikasi ni,apa yang aku patut upgrade ialah graphic card sahaja.Oh ya,Monitor 19 inci tu tak sampai lagi,baru order semalam,seminggu baru dia hantar rumah,jadi buat masa ni pc tu sedang menggunakan monitor flatscreen 17 inci je buat masa ini.

1 comment:

Mohd Hafizzul said...

giler argh...hud ade pc baru...ram 4gb plak tu..ko pakai vista ke xp...aku cadang baik pakai vista...gfx card cadangan aku ko angkat ati hd4870...klo ade 2 pcie, wat crossfire or sli..lagi menyengat beb